Regulamin

Regulamin
REGULAMIN PRZEWOZU OSÓB I BAGAŻU  W KOMUNIKACJI  PODMIEJSKIEJ
EKSPRESS BUS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ŚWIADCZONYCH DLA GMINY MYKANÓW
I WARUNKI OGÓLNE.

W momencie zakupu biletu pasażer zawiera umowę o przejazd i akceptuje postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków Przewozu.
1. Regulamin regularnego przewozu osób i bagażu ręcznego pojazdami transportu zbiorowego , zwanego dalej „Regulaminem”, obowiązuje w autobusach Firmy ,,EKSPRESS BUS SP. Z O.O. ‘’
2. Przepisy porządkowe określają warunki przewozu osób środami publicznego transportu zbiorowego w gminnych przewozach pasażerskich organizowanych przez Gminę Mykanów.
3. Operator – przedsiębiorca uprawniony do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób, który zawarł z organizatorem umowę o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego;
4. Podrózny- osoba korzystająca z usług przewozu;
5. Kierowca – osoba uprawniona do kierowania środkiem transportu;
6. Kontroler- osoba uprawniona do kontroli na mocy upoważnień organizatora.
7. Przewóz pasażerów odbywa się w oparciu o ważny bilet tzn.: określony dzień i godzinę
8. Wsiadanie i wysiadanie z pojazdu jest dozwolone w miejscach określonych w rozkładzie jazdy oraz wskazanych przez kierowcę autobusu po całkowitym zatrzymaniu się pojazdu.
9. Pasażer zamierzający wysiąść na przystanku oznaczonym „na żądanie” obowiązany jest wcześniej uprzedzić o tym obsługę pojazdu, osoba zamierzająca wsiąść na takim przystanku daje wyraźny znak podniesioną ręką.
Zabrania się przewozu:
1. Przedmiotów, o wymiarach przekraczających wielkości ustalone przez organizatora przewozów;
2. Przedmiotów, które ze względu na swoje właściwości mogą stanowić zagrożenie dla jego posiadacza lub innych podróżnych, a w szczególności niezabezpieczonych odpowiednio: przedmiotów o ostrych krawędziach, łatwopalnych, wybuchowych, substancji żrących, trujących itp.
3. Przedmiotów które ze względu na swoje właściwości mogę budzić odrazę u innych podróżnych lub mogą spowodować zanieczyszczenia pojazdu
4. Zwierząt, które ze względu na rozmiary nie mogą być przewożone tego rodzaju pojazdem
5. Zwierząt, które mogą być niebezpieczne lub uciążliwe dla podróżnych ze względu na swoje cechy osobnicze i brak należytego zabezpieczenia
W czasie jazdy zabrania się:
1. Odwracania uwagi kierowcy od spraw związanych z prowadzeniem środka transportu;
2. Opierania się o drzwi środka transportu oraz ich otwierania;
3. Wychylania się z środka transportu;
4. Zajmowania miejsca lub zachowywania się w sposób ograniczający kierowcy widoczność lub w inny sposób utrudniający prowadzenie środka transportu;
Wewnątrz środka transportu, zarówno na postoju jak i w czasie jazdy zabrania się:
1. Wyrzucania ze środka transportu jakichkolwiek przedmiotów;
2. Zanieczyszczania i zaśmiecania lub niszczenia urządzeń i wyposażenia środków transportu;
3. Spożywania żywności lub napojów mogących spowodować zanieczyszczenie pojazdu lub zabrudzenie innych podróżnych;
4. Grania na instrumentach muzycznych lub korzystania z urządzeń nagłaśniających bez zgody organizatora przewozów;
5. Przebywania w łyżworolkach lub wrotkach, używania deskorolek, rowerów i innego sprzętu sportowego;
6. Umieszczania przedmiotów lub zwierząt w miejscach przeznaczonych do siedzenia lub w miejscach utrudniających poruszanie się wewnątrz środka transportu innym podróżnym;
7. Żebrania i sprzedaży obnośnej;
8. Kwestionowania nalepiania plakatów i ogłoszeń, rozrzucania i rozdawania ulotek oraz materiałów reklamowych bez zgody organizatora przewozów.

• W środkach transportu pasażerowie zajmujący pozycje stojącą obowiązani są w czasie jazdy trzymać się poręczy i uchwytów
• Wsiadanie i wysiadanie ze środka transportu może odbywać się tylko po całkowitym jego zatrzymaniu i tylko w miejscach do tego przeznaczonych
• Podróżni wsiadający do środka transportu mają obowiązek ustąpić pierwszeństwa osobom z niego wysiadającym
• Podrózny ma obowiązek zabezpieczyć rzeczy lub zwierzęta, które przewozi pod swoim nadzorem w taki sposób, aby nie powodowały zagrożenie bezpieczeństwa dla niego oraz innych podróżnych.
Dopuszcza się przewożenia w środkach transportu:
1. Zwierząt domowych, jeżeli nie są uciążliwe dla pasażerów i są umieszczone w odpowiednim dla zwierząt koszu, skrzynce, klatce itp, zapewniając bezpieczeństwo pasażerów i zwierząt
2. Psów, pod warunkiem że nie zachowują sie agresywnie , nie są uciążliwe dla pasażerów oraz mają założony kaganiec i trzymanie na smyczy;

• Podróżny zajmujący miejsce odpowiednio oznaczone dla osób z dzieckiem na ręku, ciężarnych lub osób niepełnosprawnych, obowiązany jest je zwolnić osobom uprawnionym,
• Osoba niepełnosprawna może zwrócić się do kierowcy o pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu,
• Podróżni którzy wywołują odczucie odrazy otoczenia mogą być nie dopuszczeni do przewozu lub usunięci ze środka transportu
• W przypadku odmowy opuszczenia pojazdu przez osoby wyżej wymienione kierowca lub kontroler ma prawo do wezwania Policji,
• Podróżni mają obowiązek stosowania się do regulaminów, określających warunki obsługi podróżnych oraz przewozu osób i rzeczy, opracowanych i ogłoszonych przez organizatora.
• Osoba naruszająca niniejsze przepisy podlega odpowiedzialności za popełnienie wykroczenia zgodnie z art. 54 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks Wykroczeń (Dz.U.2019 poz. 821 ze zm.)

II. SPRZEDAŻ BILETÓW
1. W autobusie u kierowcy można nabyć bilety tylko na dany kurs.
2. Pasażerowi nie wolno odstępować zakupionego biletu innej osobie.
3. Bilet uszkodzony, zniszczony lub przeprawiany będzie uważany za nieważny.
4. Po rozpoczęciu podróży przekazywanie biletu innym pasażerom jest zabronione.
5. Bilety skradzione lub zagubione są uważane za bezzwrotnie stracone i na ich miejsce nie będą wystawiane duplikaty
6. W trakcie podróży pasażerowie proszeni są o zachowanie swojego biletu do kontroli.
7. Bilet miesięczny uprawnia do nieograniczonej ilości przejazdów na określonej linii Przewoźnika
8. Bilet miesięczny ważny jest z dokumentem tożsamości.
9. Prawo do nabywania ulgowych biletów miesięcznych posiadają osoby wymienione jako uprawnione do ulg ustawowych wprowadzonych ustawą .
10. W przypadku stwierdzenia przez kontrolera braku ważnego biletu zostanie nałożona kara w wysokości 350,00 zł.
III. BAGAŻ
1. Firma EKSPRESS BUS SP. Z O.O zobowiązuje się bezpłatnie przewieźć jedną sztukę bagażu o wadze do 20 kg na osobę.
2. Zabroniony jest przewóz rzeczy niebezpiecznych mogących wyrządzić szkodę osobom lub mieniu, bądź których przewóz jest zabroniony.
3. Rzeczy szczególnie cenne (gotówka, papiery wartościowe, biżuteria, elektronika) oraz posiadające wartość naukową winny być przewożone wyłącznie jako bagaż podręczny.
4. Przewóz zwierząt jest zabroniony z wyjątkiem psów przewodników osób niewidomych.
5. Wszystkie rzeczy pozostawione w autobusie, po które nie zgłosi się ich właściciel w ciągu 30 dni od daty znalezienia uznaje się za porzucone i mogą one zostać sprzedane lub w inny sposób zbyte, a dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na organizacje charytatywne przez EKSPRESS BUS SP. Z O.O
6. EKSPRESS BUS SP. Z O.O nie odpowiada za bagaż podręczny, który podróżny przewozi za sobą.
7. W razie utraty bagażu należy niezwłocznie poinformować o tym fakcie kierowcę.
8. Bagażu  nie wolno umieszczać na miejscach przeznaczonych do siedzenia.
IV. OBOWIĄZKI
1. EKSPRESS BUS SP. Z O.O. odpowiada za przewóz pasażerów do ich miejsca przeznaczenia określonego na bilecie.
2. EKSPRESS BUS SP. Z O.O. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne spóźnienia pasażerów na inne połączenia, powstałe z przyczyn od nas niezależnych( między innymi awaria autobusu). 
3. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany środka transportu, rozkładu jazdy itp. w sytuacji, kiedy z przyczyn od nas niezależnych będzie to konieczne.
4. Pasażer zobowiązany jest przybyć na przystanek/dworzec 5 minut przed planowany odjazdem autobusu.
V. NARUSZENIE PORZĄDKU
1. Zabronione jest spożywanie alkoholu w naszych autobusach oraz przebywanie w nich osób znajdujących się pod wpływem alkoholu.
2. Zabrania się palenia papierosów w autobusach.
3. Zabrania się zajmowania miejsc oraz pozostawania na pokładzie autobusów pasażerom będącym pod wpływem narkotyków lub innych środków odurzających.
4. Pasażerowie odpowiadają za szkody wyrządzone przewoźnikowi i innym pasażerom. W momencie wykrycia uszkodzenia bądź widocznego zanieczyszczenia autobusu pasażer zobowiązany jest do zapłaty na rzecz przewoźnika kary umownej w wysokości 100 zł.

 

II. SKARGI I REKLAMACJE
1. Skargi i reklamacje wynikające z realizacji usług w zakresie komunikacji miejskiej są przyjmowane, rozpatrywane i załatwiane na zasadach ogólnych, przewidzianych w stosownych przepisach prawnych, w tym w przepisach ustawy Prawo przewozowe.

Skargi i reklamacje, o których mowa w ust. 1, pasażer składa w formie pisemnej w siedzibie firmy (Wistka 102, 98-337 Strzelce Wielkie). Możliwe jest również złożenie skargi /reklamacji w formie elektronicznej e-mailem (ekspress-bus@wp.pl) lub telefonicznie 725-150-201.

Złożona skarga lub reklamacja powinna zawierać:

– datę sporządzenia skargi/reklamacji,
– imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) osoby składającej skargę/ reklamację,
– tytuł oraz uzasadnienie skargi/reklamacji oraz datę, godzinę i miejsce zdarzenia, numer linii, numer wozu oraz kierunek jazdy, kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozowego),
– dokumenty potwierdzające zawarcie umowy przewozu, np. bilet

Odpowiedź na skargę/reklamację udzielona będzie niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia skargi/reklamacji przez operatora.

Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:

– informację o uznaniu bądź nieuznaniu reklamacji;
– uzasadnienie merytoryczne ze wskazaniem podstawy prawnej w przypadku nieuznania reklamacji (w całości lub w części);
1)
w
przypadku
przyznania odszkodowania –
uznaną
kwotę
odszkodowania

oraz informację o terminie i sposobie jej wypłaty;

 

2)
w
przypadku
zwrotu należności – określenie
wysokości
kwoty
oraz informację

o terminie i sposobie jej wypłaty;

 

3)pouczenie o prawie odwołania do właściwego miejscowo sądu;

4) podpis osoby upoważnionej przez przewoźnika

W przypadku złożenia odwołania przez pasażera od nieuwzględnionej w całości lub w części reklamacji przewoźnik, w terminie 14 dni od daty otrzymania odwołania, może zmienić rozstrzygnięcie, gdy dokonano błędnej oceny stanu faktycznego albo gdy zostały ujawnione nowe, istotne dla sprawy okoliczności, które nie były wcześniej znane.

2. Nieudzielenie przez przewoźnika odpowiedzi na reklamację w wymaganym terminie skutkuje uwzględnieniem reklamacji.

Środki pieniężne objęte żądaniem reklamacyjnym zostaną przekazane pasażerowi bez zbędnej zwłoki, maksymalnie do 14 dni po udzieleniu odpowiedzi na reklamację, uznającej roszczenia pasażera.


KORZYSTANIE Z NASZYCH USŁUG PRZEWOZOWYCH OZNACZA AKCEPTACJĘ REGULAMINU.

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA zgodna z RODO

Zgodnie z art. 13, 14 i 15 rozporządzenia parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – zwanego dalej RODO informuję, że:

1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest EKSPRESS BUS SP. Z O.O. , ul. T.Bairda 56/4, 05-825 Grodzisk Mazowiecki (adres e-mail: ekspress-bus@wp.pl, nr tel. 725-150-201) zwany dalej Administratorem; Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
2. Inspektorem ochrony danych u Administratora jest EKSPRESS BUS SP. Z O.O. , e-mail: ekspress-bus@wp.pl, nr tel. 725-150-201. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji marketingu własnych produktów oraz dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzenia działalności na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO i nie będą przekazywane do państwa trzeciego oraz organizacji międzynarodowych,
3. posiada Pani/Pan prawo do: o żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, przenoszenia danych, na zasadach określonych w RODO, o wniesienia skargi do organu nadzorczego, w przypadku gdy dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych, o cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie wyrażonej zgody,
8. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
9. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązkowego przechowywania dokumentacji, ustalanym zgodnie z odrębnymi przepisami.